dimecres, 4 de novembre del 2015

Panellets de pinyons (amb Thermomix o no) - Uns 40 panalletes

Doncs aquí la recepta dels panellets que hem menjat aquest any!

Són una adaptació/barreja d'aquestes receptes: panellets tradicionalspanellets de moniato i panellets de sempre.

Pro's: De les poques receptes que he vist que NO porta OU a la massa.




Per què després de tant temps poso la recepta? Doncs bàsicament perquè van quedar prou bé i sinó hauré de buscar i rebuscar fins a trobar les receptes originals de nou... jeje! Sempre em passa igual... em paso hores buscant receptes i canviant-les una miqueta (o no) i llavors no sóc capaç de trobar-les de nou, així que pots el millor es criure les adaptacions (A veure si d'aquesta manera reactivo una miqueta el receptari...).


Ingredients (Per la massa): 
- 300 grams d'ametlla en pols (sino suposo que es pot ratllar amb la Thermomix per exemple o picar amb el morter)
- 90 grams de moniato
- 250 grams de sucre
- la ratlladura d'una llimona (o mitja)

Ingredients (Per la cobertura):
- Pinyons
- Ou
- Opcional: Almivar de cirera, colorant, coco, cafè en pols, etc. Veure les receptes que apareixen als links.


Com fer-los?
Jo els vaig fer amb la Thermomix (quina gran adquisició per aquestes coses) però també es poden fer sense (panellets tradicionals).

1. La massa (o massapa):

  • Posar a la Thermomix el sucre i la llimona ratllada i triturar 20 segons augmentant la velocitat progressivament 5-7-9 (20 segons en total).
  • Afegir-hi el moniato cuit a trossos i l'ametlla i programagar 10 segons a velocitat 6.
  • Baixar el sucre o els ingredients que hagin quedat a les bores del vas i programar entre 1 i 2 minuts la funció d'amassar.
  • Guardar el massapà amb film transparent a la nevera.  El massapà el vaig tenir a la nevera uns 10 minuts, mentre preparava els pinyons. Totes les receptes posen que hi ha d'estar una nit... sobretot perquè s'integri bé el sucre. Suposo que com que la Thermomix fa bé l'amassat i primer ha triturat molt bé el sucre això no és tan important, però si la massa la fes a mà si que crec que s'hauria de deixar reposar.

          NOTA: El moniato el tenia fet del dia anterior i el vaig posar fred de la nevera (que els vaig fer al forn) però sino es pot fer bullit o al forn, però llavors no es pot fer servir crec fins que s'hagi refredat.

2. La cobertura de pinyons:

  • Posem en un bol els pinyons i un ou i ho barregem tot bé i ho deixem reposar a la nevera. Ho vaig deixar l'estona que vaig tardar a fer les boletes. Suposo que si s'hi fica tot el que diu en aquesta recepta ha de quedar més bo...
          NOTA: En aquest cas vaig fer servir pinyons asiàtics (impossible trobar-ne dels altres per aquí a Guildford) i tot i que no és el mateix van fer el fet. Com que no tenia clares les mesures vaig agafar 2 bossetes de pine-nuts i les vaig posar amb ou. Vaig pensar que quan em quedés sense pinyons canviaria de tipus de panellets.

3. Muntatge final
  • Treure de la nevera el massapà i fer-ne boletes. Aproximadament les vaig fer de 1,5 o 2 cm de diàmetre. Semblen petites però després amb els pinyons per sobre són prou grosses.
  • Folrar les boletes amb els pinyons. Si s'apreta una miqueta i "s'incrusten" una mica els pinyons és més fàcil i, sobretot, més efectiu.
  • Si s'han acabat els pinyons i ens queden boletes fer altres tipus de formes. Tenia alguna ametlla sencera i els vaig fer xafadets d'ametlla i uns altres amb forma de panellet de coco però amb massa normal (sense coco que no en tenia).
          NOTA: També es poden anar fent boletes progressivament i així a la massa sobrant hi podem afegir coco, cafè o cacau per fer els altres panellets.


4. Cocció
  • Posar-los en les safates de forn sobre paper sulfurat i pintar amb rovell d'ou.
  • Posar al forn uns 8-10 minuts a 220 graus només en mode grill (o per dalt). Com diu alguna de les receptes no s'han de coure, només torrar o flamejar una miqueta perquè s'enganxin bé els pinyons. En el meu cas, com que no em fio massa del forn, vaig anar mirant i els vaig treure quan vaig veure que feien xup-xup per la part de dalt. 
         NOTA: Just quan surten del forn estan força més tous del que es queden quan es refren. Així que el fet que estiguin tous no faci pensar que no estan fets! 

I ja estan llestos per menjar!!! :)

Van quedar bastant bé tot i no haver deixat reposar ni la massa ni la cobetura més de 10 minuts... Molt a favor que no porti ou la massa, així no ens hem de preocupar de si s'hauran fet bé o no al forn i de les condicions de conservació!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada