diumenge, 28 de febrer del 2016

Scones

Bones!

Els dijous amb els de la feina normalment anem al mercat a comprar el dinar. Està força bé de preu i els productes són de proximitat i està ben bé al costat. Últimament de postres comprem uns "Scones" i els vaig preguntar si n'havien fet mai i si tenien la recepta. La Maira em va dir que eren força fàcils de fer, que mirés la recepta de la BBC i llestos. Així que ahir vaig tenir una estoneta lliure i m'hi vaig posar...

Per fer els scones vaig mirar algunes webs i també un o dos videos de youtube... La recepta de la BBC com la majoria de receptes angleses feien servir farina de la que ja porta incorporada el llevat o el bicarbonat... com que jo no en tenia vaig mirar-ne alguna altre i vaig fer servir de guia la del link però pintant-los amb ou. A mi em van sortir uns 10 scones una mica grossets (no tenia talla pastes i ho vaig fer amb una joguina del Ramon).

Resum:

  • La recepta és fàcil, són uns 10 minuts de preparació (pre-forn) + uns 10-15 minuts de forn. De les receptes de dolços més ràpides que he vist). Temps total: 20-25 minuts.


Ingredients:

  • 400 grams de farina de força (Crec que amb una mica menys haguessin quedat millor)
  • 1 cullerada petita però molt plena (10g) de baking powder
  • 20 grams de sucre
  • 50 grams de mantega tallada a quadrats (ha d'estar freda la mantega)
  • 160 grams de llet
  • 1 ou (per pintar-los, sinó es pot fer amb llet també)


Passos: 
NOTA: Vaig seguir la recepta amb la thermomix però es pot fer amb qualsevol altre màquina que barregi ràpid els ingredients (no se si amb un minipimer normal servirà). No tinc clar que es pugui fer a mà sense cap màquina perquè en el primer pas la mantega ha d'estar freda perquè quedi com farina de mantega i fent-ho a mà s'ha de fet com pessigant i molt ràpid i amb les mans fredes, ho vaig veure a youtube però no tinc clar que sigui fàcil.


    0. Encendre el forn a 220ºC.

    1. Posar la farina, el llevat, el sucre i la mantega (freda i en daus) a la màquina. 
    
    2. Barrejar 20 segons a velocitat 5. Queda com una farina de color més groc i freda. (En una altre recepta he llegit que es pot fer amb 2 segons de Turbo TM5, a la pròxima ho provo).

    3. Afegir-hi la llet i barrejar de nou 10 segons velocitat 5.


    4. Posar en una superficie una mica enfarinada i ajuntar la massa amb les mans procurant fer-ne una bola. A mi la massa em va quedar una mica sòlida, imagino que amb una mica mes de llet o menys farina seria millor.

    5. Estirar la massa amb el rodet fins que tingui uns 2-3 cm d'alt. Tallar-ho, jo ho vaig fer amb motlle rodó però es pot fer quadrat o de qualsevol altre forma. Anar posant els scones crus en una safata de forn que tingui paper de forn. Es pot tornar a fer el procés des del pas 4 fins a acabar la massa. NOTA: Està bé que els scones quedin aprop alguns dels altres, fins i tot en alguna recepta posa que s'han de tocar.

    6. Pintar-los amb ou i posar-los al forn a 220º uns 12 minuts. Tot i això anar mirant el forn per si ja han pujat.

    7. I ja està... S'han de deixar refredar en una reixa uns minuts i a menjar-los! 

Aquests els vam menjar amb margarina i mermelada però el pròxim cop espero haver après a fer "clotted cream" per poder-los menjar amb "clotted cream" i mermelada...

Bona setmana!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada